Omari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Marloes Boekee - WaarBenJij.nu Omari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Marloes Boekee - WaarBenJij.nu

Omari

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 Mei 2014 | Tanzania, Arusha

- Graag delen!! -
Lieve vrienden, familie, kennissen of mensen die ik helemaal niet ken maar toch ook erg lief zijn!
Normaal gesproken heb ik een hekel aan bedelen en zielig verhaaltjes. Maar laten we met zijn allen dit verhaal vrolijk maken! Zoals jullie waarschijnlijk weten, zit ik in Afrika waar ik werk met kinderen met een verstandelijke beperking. Dit is Omari, hij is een van de weinigen met ook een lichamelijke beperking. Na een bezoek van een van mijn vriendinnen, een erkend fysiotherapeut, blijken de spalken van Omari veel te klein te zijn waardoor hij flinke drukplekken heeft. Daarom nam ik hem gister mee naar een spalken maker, van het ingezamelde geld kon ik zijn nieuwe spalken financieren. Daarvoor zegt Omari alvast ‘Asante’ (dankjewel)! Maar omdat er weinig toekomst is voor kinderen met een beperking in Tanzania, en voor Omari al helemaal vraag ik jullie hulp!! Omari kan namelijk niet zelfstandig lopen, hij heeft hiervoor hulp nodig. Hij is nu 10 jaar en over een paar jaar kan niemand hem meer tillen en zal hem ondersteunen in lopen erg zwaar worden. Daarom heeft Omari een looprek nodig. Omdat dit helaas niet meer binnen het budget van het ingezamelde geld gaat passen, vraag ik jullie hulp! Om de zelfstandigheid, levensvreugde, en kans op een gelukkige toekomst voor Omari te vergroten vraag ik jullie opnieuw om een bijdrage. Deze is geheel vrijblijvend en het bedrag mogen jullie zelf invullen, alle kleine beetjes helpen! Ik hoop dat jullie mee willen werken, het zou het leven van Omari verbeteren!
P.s. Op de langere termijn heb ik iemand geregeld die Omari in de gaten gaat houden. Hij gaat ervoor zorgen dat Omari nieuwe spalken krijgt zodra deze weer te klein worden en houdt zijn ontwikkeling in de gaten! Duurzaam dus ;)

P.p.s. mijn echte blog komt vd week, vol met leuke verhalen over ziekenhuizen want ik heb het voor elkaar gekregen om een long infectie te krijgen! Blijf checken dus :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

In april 2014 vertrek ik voor 3 maanden naar Tanzania! Hier ga in in Arusha stage lopen op 'The Special Needs Patandi'. Ik ga net als in Nederland werken met kinderen met een ontwikkelingsachterstand. Op deze blog houd ik jullie op de hoogte van alle avonturen die ik beleef!

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 6612

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 05 Juli 2014

Stage lopen in Tanzania

Landen bezocht: