Kwaheri - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Marloes Boekee - WaarBenJij.nu Kwaheri - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Marloes Boekee - WaarBenJij.nu

Kwaheri

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Juli 2014 | Nederland, Zwolle

En daar zit ik dan, terug in de realiteit. As we speak zelfs achter de computers op Windesheim, omdat ik straks mijn cijfer te horen krijg. Wat heb ik genoten van Tanzania, wat kan ik trots terug kijken en wat ben ik blij met alle inzichten en vaardigheden die het mij gebracht heeft. Ik heb zoveel geleerd, zoveel bereikt en zoveel beleefd. Ik heb geleerd wat ik zelf waard ben, wat ik allemaal wel niet kan. Ik heb kinderen een beter leven geven en vrienden voor het leven gemaakt. Ik mis het nu al, toch is Nederland ook wel weer heel fijn om in terug te zijn. Bizarre situaties doen zich voor nu ik hier weer ben. Gevaarlijk ook, als je niet meer weet aan welke kant van de weg je moet gaan rijden en er echt even niet meer op kan komen! Maar ook tijdens een bezoekje aan mijn Nederlandse stage adres, waar ik er weer achter kom hoe verschrikkelijk goed we het hier toch hebben en dat het nooit uit te leggen valt. Daar heb ik nog wel wat moeite mee. Mensen waarmee ik afspreek vragen constant: "Nou, vertel!!". Maar oh oh, wat is dat moeilijk. Want waar moet je beginnen? Wat vertel je nou wel en wat is nou niet belangrijk en zal iemand ooit gaan snappen wat ik nou eigenlijk precies heb meegemaakt? Het antwoord is nee, en dat is oke. Zolang mensen maar geinteresseerd in mij zijn, zal ik mijn best doen om zo goed mogelijk uit te leggen wat ik heb mee gemaakt. Nog makkelijker zou het zijn als iedereen mijn blog zou lezen, want jullie lezers zijn zowat van elk detail op de hoogte. En wat heb ik daarvan genoten, jullie medeleven, tips, complimenten, of gewoon een lief berichtje. Dit heeft mij er echt doorheen geholpen.
Ik wil iedereen die me, op welke manier dan ook, heeft ondersteunt verschrikkelijk bedanken. Jullie hebben de ervaring van mijn leven mede mogelijk gemaakt en ik ben gaan inzien hoeveel geweldige mensen ik eigenlijk om mij heen heb en wat ik waard ben. Dankjullie wel!!
Binnenkort volgt er nog een filmpje over alle donaties die er gedaan zijn, nu eerst maar weer even landen en het echte leven weer in !

Kwaheri, goodbye, baadaye...
ASANTE SANA

  • 10 Juli 2014 - 11:31

    Evelien Jippes:

    Het is zoals je het schrijft. Soms heb je geen woorden voor je ervaringen, te veel om op te noemen, waar moet je beginnen. Ik heb er genoten van jou schrijven, prachtig! Maar zeker van je groeiproces! Dank je wel Marlous!

  • 10 Juli 2014 - 15:22

    Annemary :

    Ik vond het heel erg leuk om je verslagen te lezen, je kunt met trots terugkijken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

In april 2014 vertrek ik voor 3 maanden naar Tanzania! Hier ga in in Arusha stage lopen op 'The Special Needs Patandi'. Ik ga net als in Nederland werken met kinderen met een ontwikkelingsachterstand. Op deze blog houd ik jullie op de hoogte van alle avonturen die ik beleef!

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6609

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 05 Juli 2014

Stage lopen in Tanzania

Landen bezocht: