Paradijs - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Marloes Boekee - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Marloes Boekee - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Marloes Boekee

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Juni 2014 | Tanzania, Arusha

Een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven! Maar met een goede reden , want ik heb vijf heerlijke dagen doorgebracht in het paradijs op aarde. Want wat is Zanzibar mooi!! Jeetje:0

Maar vorige week ook gewoon gewerkt natuurlijk. De plannen voor het project zijn nu in volle gang. Het plan om machines en lessen te kunnen realiseren komt nu wel heel dichtbij, het zou geweldig zijn. Maar zoals gezegd, ik ga heel voorzichtig te werk.
De kinderen zijn enthousiast en lief en in de klas doen we vooral leuke dingen. Afgelopen woensdag 4(!) andere vrijwilligers rondgeleid. Want door mijn verhalen trekt heel arusha naar de school haha:) erg leuk om te doen en de kinderen hadden de dag van hun leven. Gespeeld , gekleurd, gebouwd en natuuuuurlijk gedanst. De andere vrijwilligers vonden het erg bijzonder om te zien, een aantal vonden het een beetje te heftig vanwege de omstandigheden in de boarding school. Dat kan ik me voorstellen, het gevoel van machteloosheid is groot. Gelukkig kunnen we met zijn alle kleine beetjes beter maken!

En toen vertrokken we naar Zanzibar! Met zijn 4-ren , op naar het paradijs. Op Kilimanjaro airport begon het al goed, onze vlucht werd met 3 uur vertraagd.. Toen we eenmaal mochten boarden zagen we het vliegtuig, aiai da was ff slikken. Want het was een 20 personen vliegtuigje. En ik met mijn 3 keer vliegervaring, vond dat heus best spannend! Maar gelukkig ging alles goed :)
Aangekomen kwam natuurlijk de eeuwige strijd met taxi chauffeurs weer. 20 taxi chauffeurs die schreeuwen om jouw in hun taxi te krijgen. Echt mijn favoriet, not.
Aangekomen bij ons hostel heb ik 3 vreugdedansjes gedaan. Wat mooi! Ons hostel was New Teddy's Place in Paje. Een soort Backpackers, maar dan inclusief het beach gevoel , zeg maar overal! Zand in de kamers, bedden van 'hout' , zand zeg maar overal , een boomhutachtige veranda en 2 minuten lopen naar de prachtige , prachtige zee. En dit valt haast niet te beschrijven. Het is het typische ansichtkaart uitzicht, lichtblauwe heldere zee, palmbomen, spierwit stand en van die typische kleine vissersbootjes die in de zee dobberen. Strak blauwe lucht en een heerlijk zonnetje! Toen we dit zagen, was het plan voor de aankomende 5 dagen gemaakt. Strand , zwemmen, lekker eten en volleyballen.
Natuurlijk hielden we dat met onze onrustige benen niet heel lang vol. Dus boekten we de 2de dag een snorkeltripje. En dat liep niet goed af voor Marloesje. Want , met de genen van mijn vader, werd ik in het kleine vissersbootje ontzettend zeeziek. Terwijl mijn vrienden vissen aan het spotten waren, voerde ik de vissen tot 3 keer toe (sorry, hoe ik het ook op zou schrijven, een vies verhaal zou het sowieso zijn). Maar goed, de rest heeft wel weer om me kunnen lachen haha !
Die avond was het feest omdat 1 van ons 19 werd die nacht. Je kunt je dus voorstellen dat er de volgende dag vrij weinig werd uitgevoerd. Maar dat is niet erg in dat paradijs, waar aan lekker eten en goede gesprekken geen gebrek is.
De vierde dag vertrokken we om 6 uur ''s ochtend om dolfijnen te kijken. Jep, inderdaad , weer op een boot! Maar dit was een motorboot en ik vond de dolfijnen te leuk om naar te kijken dus ik heb de zeeziekte genegeerd. Een van ons heeft zelfs met de dolfijnen gezwommen ! Een nadeel is, achteraf blijkt het voor de dolfijnen allemaal minder leuk te zijn. Ze jutten ze op , gooien wat touristen in de zee die met ze willen zwemmen, gooien de touristen dan weer in de boot zodat de dolfijnen weer rustig worden en gooien dan de touristen er weer in. Dus niet echt helemaal correct naar mijn idee. Maarja, wat doe je eraan!
Daarna zijn we naar stone town vertrokken , waar we ( natuuurlijk :):):):):) ) Freddy mercury's huis even moesten bekijken. Daarna geluncht en verder naar boven gereisd om daar de laatste nacht door te brengen. Dit omdat Charlotte daar die dag aan zou komen. Samen met haar hebben we een hilarische avond gehad.
De volgende dag na de lunch ( waar ik gruwelijk verbrand ben) terug in het vliegtuig naar Arusha!
5 heerlijke dagen , genieten en even niet kunnen werken ( gedwongen)

Dit is het laatste weekje op de school, maar vanwege mijn verbrandingen kan ik niet teveel doen. Het bestaat dus uit rustig aan doen.. Maar goed, ondertussen ben ik druk met het project. De kasten zijn deze week klaar, volgende week vrijdag komen alle vrijwilligers naar mijn school om te verven! Ondertussen ga ik een baby'tje met down begeleiden in het weeshuis vlakbij en werken daar. Maar ook nog druk bezig met het realiseren van het naai-/weef je toekomst project! Oftewel, nog 31 dagen die vol zitten met avonturen !

Liefs Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

In april 2014 vertrek ik voor 3 maanden naar Tanzania! Hier ga in in Arusha stage lopen op 'The Special Needs Patandi'. Ik ga net als in Nederland werken met kinderen met een ontwikkelingsachterstand. Op deze blog houd ik jullie op de hoogte van alle avonturen die ik beleef!

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 6616

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 05 Juli 2014

Stage lopen in Tanzania

Landen bezocht: